Sucul de fructe la copii

Consumat cu moderatie, sucul de fructe este un produs sanatos, insa tendinta in randul copiilor este sa il foloseasca in loc de lapte sau de apa. Studiile efectuate pe copii care consuma in exces suc de fructe (peste 2 pahare/zi) au aratat o dezvoltare fizica inferioara mediei, un risc crescut de obezitate si o frecventa mai mare a cariilor dentare.
Timp de 2 ani au fost observati 550 de copii scolari si s-a observat ca sansa de a deveni obezi creste cu 60% datorita consumului mare de suc de fructe, indiferent de greutatea initiala a copilului, de regimul alimentar si de gradul activitatii fizice. Explicatia ar putea fi urmatoarea: daca mancam mai mult intr-o perioada a zilei organismul micsoreaza automat aportul caloric la masa urmatoare; daca excesul e reprezentat de sucuri, acest mecanism de autoreglare nu functioneaza, creierul nu tine cont de caloriile din suc si cere in continuare mancare:(
Organismul percepe bauturile racoritoare si sucurile ca fiind apa si nu contorizeaza caloriile pe care le contin. Un litru de suc (cumparat sau preparat in casa) are in medie 500cal, adica aproape jumatate din ratia calorica zilnica a unui copil. In plus sucul nu se mesteca, ci se bea, deci nu poate fi perceput ca mancare.
In concluzie limitati cantitatea de suc de fructe din dieta celor mici si obisnuiti-i sa consume fructele ca atare, nu stoarse. Efortul de curatare si mestecare reduce automat cantitatea consumata iar prezenta pulpei si a fibrelor scade absorbtia zaharului.
Fructele sunt desertul ideal pentru copii, voi trebuie sa-i invatati sa le mestece, nu sa le bea:))



Acest articol a fost vizualizat de 441 persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.