Sfecla rosie – o leguma polivalenta

Desi condamnata pe nedrept pt ca ar avea mult zahar, sfecla rosie are doar 40 calorii /100g si este prietena unei siluete de invidiat.

Consumata cruda, rasa fin in salate, fiarta sau coapta la cuptor, ca garnitura la alt preparat sau ingredient principal in bors, sfecla rosie este hranitoare si plina de nutrienti valorosi.Bogata in acid folic, potasiu, calciu si fier, sfecla poate fi numita un aliment anti-anemic. Pigmentii care ii dau culoarea rosu-violet ii confera si proprietati anti-tumorale, de scadere a colesterolului din sange si de eliminare a toxinelor din organism. Sfecla stimuleaza functionarea ficatului, rinichilor, vezicii biliare, splinei si tubului digestiv. Are reputatia de a ameliora migrenele iar sucul de sfecla este folosit ca energizant in convalescenta dupa boli.
Ca sa pastrati nealterati toti nutrientii coaceti sfecla intreaga la cuptor in loc sa o fierbeti in apa. Nu va speriati daca urina se coloreaza in rosu dupa ce ati mancat sfecla, nu aveti hemoragie interna ci este doar pigmentul betalaina, inofensiv dealtfel, de aceea se foloseste ca si colorant alimentar:)
Facuta salata cu un pic de hrean, sfecla este un excelent produs detoxifiant. De evitat la cei cu guta sau calculi renali pentru casfecla rosie  contine multi oxalati.

In rest, nicio contraindicatie, doar pofta buna!



Acest articol a fost vizualizat de 701 persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.