Este sezonul spanacului!

Cand americanii n-au stiut cum sa-i mai convinga pe copii sa manance spanac, l-au inventat pe Popey Marinarul. Si de atunci toata lumea stie ca spanacul contine fier si te face mai puternic si mai musculos!

Povestea trebuie un pic completata, cu bune si cu rele :.) Nu doar spanacul contine mult fier, ci orice frunza sau leguma de culoare verde inchis, deci si urzicile, stevia, brocolli.

In produsele de origine vegetala exista fier “non-hemic” in timp ce in produsele de origine animala (carne, peste, ficat) avem forma “hem” a fierului. Diferenta? Fierul “non-hem” este utilizabil in proportie de 3-10% in timp ce fierul “hem” are o biodisponibilitate de 25-30%. Cu alte cuvinte, chiar daca sunt bogate in fier, vegetalele nu sunt la fel de eficiente ca si alimente anti-anemie cum sunt produsele animale:(
Dar nu va intristati, exista remedii si pentru asta:)
– vitamina C si mediul acid tripleaza absortia fierului, deci gatiti mancarea de legume cu sos de rosii sau zeama de lamaie si puneti otet in salate

– nu beti ceai sau cafea in timpul mesei, taninul inhiba absortia fierului

– gatiti in cratite de fier sau fonta, acest gest imbogateste alimentele cu doze substantiale de fier
Fierul nu este distrus de caldura, asa ca proaspete sau gatite, congelate sau in conserva, legumele verzi trebuie sa fie vedeta sezonului:)



Acest articol a fost vizualizat de 579 persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.